Jakie mamy typy folii do zastosowań reklamowych oraz jakie dobrze jest używać w swojej pracy?

Istnieje naprawdę wiele folii na rynku, dostępne na rynku do zastosowań reklamowych możemy rozróżnić na materiały polimeryczne, monomeryczne oraz wylewne. Różnią się między sobą cechami strukturalnymi, a więc przeznaczeniem. Każdy taki rodzaj jest wykorzystywany w zakresie innego rodzaju form reklamy outdoorowej.

Folie mogą być używane do produkcji każdego w zasadzie rodzaju reklamy out of home. Są bardzo dobre jako media do wykonania billboardów, aplikacji podświetleniowych, liter przestrzennych czy grafik reklamowych. Pomimo ogromnej ilości zastosowań większość istniejących folii jest uniwersalna, co oznacza, iż można je użyć zarówno w aplikacjach do wewnątrz, ale i zewnętrznych.

W sieci znajduje się wiele niezwykle ciekawych artykułów – jeżeli chcesz poznać kolejny – sprawdź na portalu a nie będziesz żałować!

Folie do dużych wymiarów druku cyfrowego są często samoprzylepne oraz bezklejowe (Sklep.Lambda), które są odpowiednie do pracy z wieloma typami atramentów. Folie jednak często różnią się sposobem produkcji, zastosowaniem i przeznaczeniem do wybranej technologii wydruku. Na rynku bardzo często spotykana jest folia samoprzylepna, najczęściej pod postaciami folii monomerycznych, polimerycznych jak również wylewanych.

folia

Autor: DiamondBack Truck Covers
Źródło: http://www.flickr.com

Folie monomerowe posiadają zastosowanie w krótko i średniookresowych aplikacjach wewnętrznych, jak również zewnętrznych, które nakleja się na płaskich nawierzchniach. Natomiast folie polimerowe używane są w przypadku średnio oraz długookresowych aplikacji, także wewnętrznych i zewnętrznych. Co istotne, za sprawą większej ilości plastyfikatorów można je bez problemu stosować jako nośnik grafiki do aplikacji samochodowych. Folie wylewne to niesamowicie plastyczne materiały, często przeznaczone są dla bardziej wymagających długookresowych aplikacji. Z reguły wykorzystuje się je do grafik samochodowych z przetłoczeniami.

Odznaczają się również sporą siłą klejenia. Możemy ją rozciągać, przez co łatwo umieścić ją w miejscach trudno dostępnych, to znaczy w zgięciach czy przetłoczeniach. Najczęściej spotykana jest folia perforowana, naklejana jest w oknach różnych samochodów czy autobusów, biur czy różnych lokali usługowych. Możemy w ten sposób na powierzchnię reklamową wykorzystać dodatkowej przestrzeni, ponieważ folia perforowana nie przesłoni całkiem widoku za oknem. Tak naprawdę nieważne jest, jaką folię kupujemy, ważne by była dobrej firmy, warta zarekomendowania jest folia Carbon, którą znajdziesz tu: Firma Lambda. Firma ta ma wysokojakościowe oraz trwałe produkty do różnego rodzaju zastosowań.