Badamy zadowolenie konsumentów

We współczesnym zarządzaniu działalnością gospodarczą jest wiele różnorakich metod na badanie satysfakcji klientów. Zwykle zleca się niezależnym agencjom reklamowym zrealizowanie ankiet, w których klienci umieszczają swoje głosy na temat towarów i obsługi. Czasami także są zamieszczane kompleksowe kwestionariusze na stronach internetowych. Niestety, tego typu badania posiadają sporą wadę – pytani nierzadko nie odpowiadają zgodnie z prawdziwym osądem, a same wyniki badania nie oddają prawdy.

Wymyślono świetne badanie, które umie precyzyjnie ocenić jakość obsługi klienta w danym oddziale przedsiębiorstwo.

centrum handlowe

Autor: Ken Lund
Źródło: http://www.flickr.com

Polega ono na tym, że do jakiejś filii deleguje się bez uprzedzenia badacza, który ma zachowywać się jak zwykły klient – ma zrobić zakupy albo skorzystać z usługi. Ludzie z obsługi nie mogą zdawać sobie sprawy, że odwiedził ich właśnie tzw. „mystery shopper”. Po zakupach w sklepie badacz musi wypełnić specjalny kwestionariusz, w którym zawrze swoje doświadczenia. W ten sposób można wiarygodnie ocenić jakość obsługi klienta. Gdy członkowie obsługi nie zdają sobie sprawy, że oto właśnie ocenia ich „tajemniczy klient”, zachowują się normalnie, tak jak zwykle. Eliminuje to minus wizytacji zarządców w placówkach przedsiębiorstwa – świadomi wizytacji pracownicy zawsze starają się zaprezentować się jak najlepiej.Czytaj dalej

W XXI wieku internet podarował przedsiębiorstwom wiele dobrych narzędzi do odkrycia opinii konsumentów. Najefektywniejszym są oczywiście strony na portalu Zuckerberga, który jednoczy ze sobą już ponad tysiąc milionów użytkowników na całej kuli ziemskiej. Każda marka powinna prowadzić fanpage na Fejsie, na którym zalogowani mogą przekazywać swoje oceny na temat artykułów i usług. Najważniejszą rolą prowadzącego taką stronę jest ciągłe czytanie tych wszystkich głosów. Opinie użytkowników muszą być przesyłane do zarządu działalności.

Zainteresowały Cię informacje zawarte w tym opisie? Jeżeli tak, to bezpośrednio z tego źródła (https://www.sfera-finansow.pl/citi-handlowy/) możesz przejść do bardziej skrupulatnych treści, które ukryliśmy w linku poniżej.

Dzisiejsi klienci pragną, by firmy brały pod rozwagę ich opinie.

Napisał